לכן חכו לי
אבן. ששת אלפי שנה היא מחכה. כבר שטפו את גבה רבבות פעמים הגשמים. כבר חיממו את פניה אלפי שמשות. כבר זחלו עליה ומתחתיה ריבואות נמלים
אבן. ששת אלפי שנה היא מחכה. כבר שטפו את גבה רבבות פעמים הגשמים. כבר חיממו את פניה אלפי שמשות. כבר זחלו עליה ומתחתיה ריבואות נמלים
עובר מה שעובר. על כלל ישראל ועל כל אחד מאיתנו. כמו כל יסורים, הניסיון שלנו בקבלת יסורים הוא מצד אחד לקבל אותם באמונה שהם באים
שלום לרב, הייתי השבוע בשיעור של רב מקובל שהסביר שכל המציאות זה רק שיקוף של איך שאנחנו רואים אותה. הוא הביא מקורות מכל מיני
תגובה שקיבלתי מאחד מלומדי תורת אזמרה: "לפעמים הבנתי, לפעמים גם נגע לי טיפה בלב העניין של אזמרה, אבל בשורה התחתונה לא קיבלתי פתרון. ההרגשה הרעה
"בצר לך ומצאוך כל הדברים האלה באחרית הימים, ושבת עד ה' אלוקיך ושמעת בקולו" (דברים פרק ד' פסוק ל'). בראשי פרקים של תורה נפלאה (ליקוטי
עיקר דרכו של היצר הרע להחטיא את האדם ולהרחיקו חס ושלום מהקדושה ומהשם יתברך, הוא על ידי שמכניס בליבו ובדעתו ספקות ובלבולים גדולים, מדוע ה'
מה בעצם השאלה "איך מקבלים את התורה"? לכאורה מי שמקיים מצוות כבר קיבל עליו את התורה. מה יש עוד לקבל? רבי נתן עונה: "כי זה
מתוך הירידות והמשברים שעוברים עלינו. דווקא מתוך ההסתרה והחושך הרוחני השורר בעולם, נדרשת מאיתנו בעיקר אמונה. הרב יעקב מאיר שכטר אמר לי, שאחרי השואה ירידת
אמר: "כמו שאתם רואים אותי רצוני לומר שבוודאי אתם מחזיקים אותי לצדיק גמור, אף על פי כן לא הייתה העברה משלכת אותי כלל, רק הייתי
ליל הסדר. לילה של שמחת הגאולה, הלל ושבח לבורא עולם. לילה בו כל בני ישראל מתכנסים יחד לבתיהם לשמוח בשמחת החג ולקיים את מצוותיו. הראשונים
בכל פינה, בכל סדק מחפשים ובודקים כדי שלא ימצא, חלילה פרור חמץ. מדוע? מהו פשר ההקפדה החמורה כל-כך על כל גרגר, על כל "צל צילו"
סיפור יציאת מצריים הוא הסיפור של הבלתי אפשרי. אי אפשר לצאת ממצרים. אף אחד אף פעם לא יצא מממלכת הטומאה, המוקפת בחומה של כישוף. אבל
© כל הזכויות שמורות לאור פנימי ברסלב 2022 | אפיון עיצוב ובנייה: Eti Bercovitch